torsdag 10 december 2015

Tänder ljus och värmer glögg

Mörkt, regn, blåst och åtta plusgrader. Måste erkänna att jag har lite svårt att hitta den där "julfeelingen". Jag tänder ljus, värmer glögg, sätter på julmusik och försöker så gott jag kan att locka fram lite julkänslor. Det går sådär. Fotoabstinens har jag också. Vet knappt hur hemmet och trädgården ser ut just nu. Becksvart på morgonen och becksvart på eftermiddagen - dagsljuset ser jag genom fönstret på arbetet.

Sådär ja, nu har jag gnällt lite. Tog i alla fall fram kameran igår kväll och försökte få till lite ljus i mörkret.



Om man skulle ta och sätta på tekitteln och sätta sig i soffan och titta på Nobelfesten.. Jo, så får det bli!
Vi ses!

3 kommentarer:

  1. Nä, någon vidare fotoentusiasm känner man inte nu. Men nu är det ju snart jullov, jippi! Och sedan kommer ljuset! Ganska så direkt efter nyår, hoppas jag...
    Trevlig helg, jag håller tummarna för en gnutta sol!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Så fint foto du har lyckats ta trots bristen på ljus! Jag gör som du, värmer glögg och lyssnar på julmusik men det funkar inte riktigt. Idag köpte jag på mig en ny ljusslinga för att lindra mörkret lite men som Katarina skriver, snart är nog ljuset tillbaka. Vi får jobba på julfeelingen lite i helgen, så kanske den dyker upp. Kram!

    SvaraRadera
  3. Tycker du lyckades fint, trots avsaknaden på dagsljus. Håller med annars om att man inte vet hur det ser ut i hemmet...
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!