fredag 29 maj 2015

Helgens outfit

Alla stora bloggare brukar ju visa dagens "outfit" så jag tänkte; varför inte - jag kanske också ska trenda till mig och hänga på. Så håll i er - här kommer helgens trädgårdsoutfit!

Bestående av ärvda snickarbyxor av märket blåkläder. Hur praktiska som helst. I fickorna ryms: sekatör, sax, morakniv, hopfällbar grensåg, växtetiketter, pennor, block, fröpåsar, snören, uppbindningstråd, tumstock, godis, ståltråd, handskar, läsglasögon, planteringsspade etc etc. De är oömma, det finns knäskydd och man kan sitta och ligga hur som helst i gräset och rabatterna - de tål hur mycket som helst. Upptill har jag en varm tröja av okänt märke (ärvd av barnen) med en praktiskt huva som är skön att ha när det blåser kallt om öronen. Till detta en liten varm scarf om halsen. Utanför dörren står de gröna gummistövlarna och väntar.

Japp, då är jag redo för helgen :)


...för säkerhetskull kan jag lugna er med att detta blir det första, sista och enda inlägget om outfits! :) Och med det vill jag önska er alla kära bloggläsare en riktigt härlig helg! (men lite nyfiken är jag allt på hur ni ser ut i era hem och trädgårdar på helgerna...:))

4 kommentarer:

  1. Gillade uppräkningen och att du som jag har lite godis att ta till vid akut blodsockerfall. ;)
    Knäskydd i byxorna är så skönt. Inga blåmärken på knäna längre...
    Ha en fin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Om jag inte minns fel hade jag också ett liknande inlägg tidigare och min outfit är nog lika snygg som din! Kram Merja

    SvaraRadera
  3. Om jag inte minns fel hade jag också ett liknande inlägg tidigare och min outfit är nog lika snygg som din! Kram Merja

    SvaraRadera
  4. Ungefär så, ja. Ser jag också ut, när jag jobbar i trädgården. De mest fantasifulla kombon av färger och mönster. Men nu har vi haft jättekall blåst, så gammal, småsjabbig vindtygsdräkt är det som gällt hittills.
    Ha det gott!
    Helen

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!