fredag 17 april 2015

Ljuset, solen och livet

Vårsolens lite hårda ljus kastar sig in i vår matsal så här års och skapar dramatik mellan ljus och mörker. Dagarna blir längre och kvällarna blir ljusare, något som de flesta av oss nog går och längtar efter under den långa och mörka vintern. Men på senare år har jag märkt att det blir allt svårare att hänga med i ljusets återkomst. I samband med att vi ställer om klockan till sommartid infaller den stora vårtröttheten för mig. Då, när ljuset äntligen kommer tillbaka, trädgården börjar vakna och allt det ljuvliga börjar kan jag stundtals vakna på morgonen och önska att det vore kväll så att jag fick gå och lägga mig igen.... Nåväl, det går över och tills dess njuter jag ändå av allt som våren har att erbjuda av sol inne och sol ute.




Det har lovats sol och 15 grader varmt i helgen, så det blir något alldeles särskilt att se framemot. 
Med eller utan vårtrötthet önskar jag er alla kära bloggläsare en härlig vårhelg!



2 kommentarer:

  1. Hoppas din vårtrötthet går över snart för det måste vara jobbigt att ta sig upp på morgonen. Hoppas också att det blir lite värme i helgen för det är verkligen efterlängtat. Ha en fin fredag! Kram Merja

    SvaraRadera
  2. Sovmorgnar, god fika och stunder i solen får dig förhoppningsvis att må bättre. Jobbigt att bli trött nu när man vill ha mycket energi.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!