tisdag 23 december 2014

Pysseldrottningen är hemma

...min dotter med andra ord!
 
Äntligen har jag någon att pyssla med, nu när drottningen av pyssel är hemma under jullovet. Redan första kvällen drog vi i gång med den senaste trenden som jag har sett bland er bloggare och instagrammare, nämligen granar och diamanter gjorda av pocketböcker. Jag hade laddat med gamla pocketböcker och beskrivningar och vips så hade hon gjort tre olika formationer under tiden som jag lyckade göra en gran.


I dag fortsatte vi med pepparkaksbak


och när ni vi ändå var igång med pepparkaksdegen så byggde pysseldrottningen ett hus..



och en bokgran till blev det också. Denna gång stannade granen kvar i boken.


Ni förstår att det är härligt att ha sin dotter hemma - det händer lite mer på pysselfronten då! Den andra manliga delen av familjen ligger väl inte riktigt på den nivån när det gäller pyssel... men de är bra på andra saker :)

3 kommentarer:

  1. Visst är det gott att ha en dotter som förstår sig på det där med pysslande. Så otroligt fina saker ni (dottern din) har gjort! Det är också väldigt trevligt när de kommit upp i en ålder där de kan pyssla på lite självständigt. Igår gjorde Ylva tex knäck medan jag la in sillar. Perfekt!

    Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  2. Så himla fint och så duktiga ni är. Pepparkakshuset är så sött! God Jul!

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul att ha någon att pyssla med! (Här pysslas det för fullt just nu också.) Så läckra granar ni gjorde.
    Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!