onsdag 10 september 2014

Vykort från Portugal

Jag har varit i kuststaden Porto i norra Portugal på jobbresa. En stad fylld av fasader. Många gamla fin hus med målat kakel och vackra smidesräcken på balkongerna. Många hus står tyvärr och förfaller och jag förmodar att det beror på Portugals finanskris. Mitt i dessa förfallna hus kan man emellanåt se lägenheter som renoveras. Det ser nästan lite spökligt ut när det mittimellan trasiga fönster och rostiga balkonger plötsligt uppenbarar sig en nyrenoverad lägenhet.




 Och bredvid en bro uppenbarade sig plötsligt en prunkande trädgård!

Medan granntomten bredvid var alldeles öde

Längs med Atlantkusten däremot var det upprustat för välbärgade turister...



Gammalt möter nytt...




5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Ann-Britt! Misstänker att du också har fina bilder :)

      Radera
  2. Varför jobbar du inte som fotograf? Skitsnyggt ju! Du råkar ju dessutom känna någon som kan göra dretsnygga webbportfolios... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får väl ta mig en allvarlig funderare på detta Ebba! :) Kommer absolut att anlita dina proffskunskaper när jag har tänkt färdigt! (eller så tänker jag inte alls utan bara gör:)
      Kram

      Radera
  3. Gillar Portugal och skulle väldigt gärna vilja åka dit igen. Mycket fint att titta på, trevliga människor, fisk och grillad kyckling! Hoppas verkligen att det vänder snart när det gäller landets ekonomi.

    Tack för fina vykort!

    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!