söndag 22 juni 2014

I det enkla bor det vackra...

...är kanske ett uttryck som är varumärkesskyddat av Ernst himself, men jag kan inte låta bli att använda det i alla fall, för det stämmer så bra överens med vad jag också tycker och känner, både i trädgården och i inredningen. En enkel blomma i en vas framför en alltför tekniskt bunden bukett, en spretig övervintrad Mårbacka framför en alltför hårt uppdriven massproducerad, är mer min melodi. Enkla konstruktioner av ståltråd, rost och armeringsjärn tillhör mina favoriter när det gäller trädgårdens tillbehör till växterna. De härligt formade växtstöden i ståltråd nedan gjorde min dotter för länge sedan när hon var barn och de blir bara vackrare med åren och ju mer patina de får.




Glas och svart keramik är också favoriter som dyker upp lite här och var i trädgården.



Önskar er alla en fin kväll och avslutning på denna midsommarhelg så håller vi tummarna att värmen kommer åter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!