torsdag 10 april 2014

Dominoeffekt på fixandet

Det ena ger det andra, eller ska vi kalla det dominoeffekt! Börjar man fixa med en sak i ett rum brukar det generera mera fixande i dito rum. En ny kudde i arbetsrummet gav upphov till att jag äntligen fick upp mina samlade svartvita kattvykort på väggen! Jag tror att dessa bilder har legat i minst 25 år i en låda och väntat på att få komma upp. Uppmärksamma läsare av min blogg börjar förstå min enormt långa ställtid när det gäller att få vissa saker gjorda - det måste helt enkelt mogna eller rättare sagt, hitta sin rätta plats. Och nu var tiden inne! Min dotter och jag hjälptes åt med formationen och jag blev himla nöjd med resultatet :)

skrivbord

Älskar också min gula ballografpenna. Den påminner om den gamla goda tiden när posten fortfarande fanns kvar och man stod där vid diskarna och för hand skrev i uttags- och insättningsblanketter. Jag kommer ihåg när jag var liten hur kul jag tyckte att det var att stå där och fylla i en massa blanketter och leka post och bank! Om personalen tyckte att det var lika roligt låter jag dock vara osagt...

skrivbord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!