lördag 22 februari 2014

Less is... difficult

...speciellt när ungdomarna och deras kompisar är hemma och dricker te. Jag kan ju alltid skylla på att det behövs många muggar för att fylla diskmaskinen stället för att erkänna mitt samlarbehov...

Muminmuggar

När jag ändå är i farten och biktar mitt samlande så erkänner jag en passion till, nämligen gamla lerkrukor. Jag har en hel skrubb nere i källaren med 25 års samlande. På den tiden kunde man ropa in hela kartonger på auktioner fyllda med krukor för en spottstyver. I dessa kartonger hittade jag en del vackra krukor med fina former och reliefer. Ett hantverk som är svårt att hitta idag. 

Lerkrukor

Lerkrukor

Lerkrukor
Snart får jag fylla alla dessa krukor. Önskar er en fin lördagskväll i väntan på V Å R E N !

2 kommentarer:

  1. En primula- eller penséteater kanske? Uppradade på en snygg hylla på en tråkig vägg i rätt vädersträck.
    Finfin samling som jag hoppas få återse....
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra idé Marta! Tack, den ska jag absolut tänka på! Vi får se vad jag återkommer med längre fram :)

      Radera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!