torsdag 26 januari 2017

Mellanrummet i januari

"Mellanrumsjanuari" fortsätter och det händer inte så mycket varken ute, inne eller i sinnet. Vädret känns som varken vinter eller vår, det är inte becksvart längre men det är inte heller tillräckligt med ljus på vardagseftermiddagarna för att hinna fotografera, så jag får helt enkelt fortsätta med att bida min tid och vila i det.

Utanför entrén går färgerna i brunt och grönt, en utblommad hortensia och en vintergrön buxbom utgör januaris färger och lyser upp min väg ut och in genom dörren (när det är ljust då förstås...  ;)


Önskar dig en fin januarihelg

3 kommentarer:

  1. Hoppas du hade lika fint väder som vi idag, vi gick promenad vid havet och solen värmde sååå skönt.
    Fortsatt trevlig helg!
    Kram
    K🤗

    SvaraRadera
  2. Ja, januari kan ju inte vara någons favoritmånad... Jag gjorde ett tappert försök att gå ut i trädgården idag, men trots fantastisk sol var det inget kul, så jag retirerade till soffan och brasan igen. Tänker att jag samlar mer kraft inför säsongen i stället!
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som ett bra val Elin! Soffan och brasan alltså! :) Januari är en bra månad att ta igen sig på och ladda för nya efterlängtade trädgårdssäsongen!

      kram på dig,
      Cathrine

      Radera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!