fredag 19 februari 2016

Februaris väsen

Ja, vad gör man i februari - denna "varken-eller-månad"? Trädgården ligger fortfarande i träda (i alla fall i Värmlands zon 3), pelargonerna vintervilar sig fortfarande i källaren, det är fortfarande lite för mörkt för att hinna fota på eftermiddagarna och februari är fortfarande en vintermånad.

Men en sak som forfarande äger rum i februari och som fortfarande är något att se fram emot är årets bokrea som börjar på onsdag nästa vecka. Även om jag har böcker i överflöd och säger mig ha köpstopp på just böcker så är det alltid någon bok som kommer att få mig på fall även denna bokrea...

I helgen blir det lusläsning av bokreakatalogerna och så får jag väl pyssla om de enda krukväxterna som jag har på mina fönsterbänkar - små elefantörabebisar.


En trevlig helg vill jag önska er bloggläsare!

5 kommentarer:

  1. Ja det måste jag också kolla! För jag har ju så tomt i bokhyllorna... NOT! Men böcker kan man inte vara utan. Lika lite som trädgården!
    Trevlig helg!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Hojta till om du hittar något spännande i bokreakatalogerna, länge sedan jag spanade trädgårdsböcker där.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Nu har jag hunnit ikapp och läst dina senaste inlägg. Ser att du fyllt år eller ska fylla - Grattis! Ja, böcker måste man ha, kan man ha för många? Nej jag tror inte det! Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Nu har jag hunnit ikapp och läst dina senaste inlägg. Ser att du fyllt år eller ska fylla - Grattis! Ja, böcker måste man ha, kan man ha för många? Nej jag tror inte det! Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Du måste absolut hälsa på om du kommer till Karlskrona, skulle vara så roligt att träffa dig! Vi får se hur det blir med både bloggen och insta efter att jag pausat från i alla fall bloggandet. När det blir mer tankar på att man måste fotografera och skriva ngt på bloggen, ja då har det blivit litet felriktat. Det ska ju komma litet mer spontant och lustfyllt och det är det inte riktigt nu. Jag kommer dock att hälsa på dig emellanåt och än så länge är jag kvar på insta. Storkramen till dig!/Merja

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!