tisdag 1 december 2015

Hyacintfrossan, här hamnade de...

Så vart hamnade helgens "all in advent hyacinterna"? Jo, i mitt svarta fat från Löddeköpinge plantskola och i mina loppade gröna glasvaser. Och jag måste erkänna att det är oftast där de hamnar utan några särskilda dekorationer. Jag inspireras av alla fantastiska blomsterarrangemang på bloggar, instagram och i tidningar och tycker att det är hur tjusigt som helst men sedan hänfaller jag ända åt det enkla och renodlade...




Mycket grönt blev det... så för balansens skull kommer här en riktigt röd adventsstjärna. Den hänger i sovrummet men ni kan säkert gissa att de andra stjärnorna i huset är vita :)


Önskar dig en fin vardagskväll så här i adventstider!

3 kommentarer:

  1. Men med ett sådant fat behöver man ju inte dekorera mer, less is more! Som alltid (nästan). Grönt glas - fint! Och röd stjärna också, även om mina är vita, allihop :)
    Fortsatt fin vecka!
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Håller med Katarina, vem behöver mer? Vilken tur att hitta så fina hyacintglas på loppis!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Önskar jag också kunde frossa i hyacinter som du! Snyggt fat till dem har du också hittat! Här har jag haft ont i huvudet i två dagar och tyvärr är det mina rosa hyacinter som är boven, så nu åker de ut. Jag får njuta av dina fina bilder istället. Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!