torsdag 2 april 2015

Skärtorsdag - årets kanske bästa dag!

Jag tror att vi är många som tycker om påsken. Den kommer med en föraning om våren, ljuset och den kommande trädgårdssäsongen. Den är inte heller lika traditionsfylld som julen, oftast gör man lite olika från år till år, beroende på när påsken ligger och hur vädret är. Framförallt plockar man det gottaste från julbordet - sillen, laxen och äggen! För att inte tala om godiset, lyxiga påskägg som är fyllda med allehanda ägg av choklad, mandel och marsipan!

Välkommen påsken! Låt helgen börja!



I år kom det ett par nya flyttfåglar hem till mig, små kolsvarta i trä med en liten gul näbb. Visst är de lite söta?


Jag vill önska er alla kära bloggläsare en riktigt 
GLAD PÅSK!

4 kommentarer:

  1. En riktigt fin påsk önskar jag dig! Finfina bilder du har tagit och dina svarta fåglar är riktigt fina tycker jag. Har du vässat kvasten och ses vi på Blåkulla tro, jag ska dit, ska du? Kram Merja

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt härlig påsk!!! Fina påskiga bilder och dina nya fåglar är verkligen ursöta.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  3. Visst är de söta, de små! Önskar dig också en riktigt skön och fin påskhelg!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig att det är årets bästa dag idag. Fint påskpynt du har.
    Glad Påsk från
    Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!