fredag 20 mars 2015

Fredag - helt enkelt

Fredag och vårdagjämning - kan det bli bättre?


Ja, det skulle väl vara trädgårdsvädret då, om man nu måste klaga lite ;) men å andra sidan kan man i stället fördjupa sig i litteraturens värld. Drömma sig bort i alla vackra trädgårdsböcker, inredningsböcker, kokböcker eller varför inte en deckare?


Och hej till dig som är ny läsare och som har hittat till min blogg. Du är hjärtligt välkommen och jag hoppas att du ska trivas här hos mig med min blandning av inredning, trädgård och däremellan lite filosofiska funderingar. Så med detta vill jag önska er alla - gamla trotjänare som nya - en riktigt härlig helg!

3 kommentarer:

  1. Så fint du har det! Din inredning gifter sig verkligen med huset! Hade tänkt mig lite trädgårdsjobb idag men just nu regnar det. I och för sig bra eftersom jag fick ut kogödsel förra helgen. Ha en fin lördag! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har just hittat din blogg och följer den med nöje. Det är så skönt att äntligen få läsa om ett hem som man märker att det faktiskt bor och lever någon i. Är så trött på alla dessa bloggar med vita utställningshem, där det verkar finnas outtömliga källor av pengar till nya renoveringar och dyra designföremål som jag inte kan relatera till någonstans (även om det så klart alltid är snyggt gjort). Härligt med lite liv och eftertanke! Jag hänger kvar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda och välkommen till mig!
      Tack för dina fina ord om vårt hem - det värmer verkligen att läsa. Det känns också roligt att du tycker att det är lite liv och eftertanke hos oss, att det skiner igenom i bloggen. Det är ju lite av det som jag vill förmedla - att man kan skapa ett hem med ganska så små medel och att man då och då kan kosta på sig någon klassiker som man verkligen vill ha.
      Välkommen tillbaka! /Cathrine

      Radera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!