fredag 30 januari 2015

En passande string

Jag tror inte att jag kan kalla mig för shopoholic och ni som följer mig vet vart jag går om jag är sugen på något nytt - källaren! Där finns mina samlade loppisfynd i form av glas, vaser, krukor, lampor och en och annan möbel. Prylar som jag helt enkelt har samlat på mig under hela mitt liv. Nej, det är snarare tvärtom Jag funderar så länge att sakerna hinner gå ur sortimentet innan jag lyckas bestämma mig. Men ibland slår jag till direkt och även denna gång hittade jag (som när jag hittade ljusstakarna) en oundviklig liten sak när jag var och handlade mat i min mataffär. Nämligen denna lilla burk med snören som var som gjord för min stringhylla!


Ni kanske förstår att jag inte behövde någon betänketid denna gång? :)

5 kommentarer:

  1. Den var riktigt fin, passar som en smäck i hyllan. Jag känner igen mig i det där att fundera för länge över inköpen, det måste verkligen kännas rätt innan jag handlar. Just nu funderar jag över Thonetstolen som du själv köpte för ett tag sedan. Jag funderar över kulören, ska det bli en svart eller coffe! Fin lördag önskar jag dig! Kram Merja

    SvaraRadera
  2. Hej! Samma här. Velar och funderar fram och tillbaka. Det jag skaffar nytt har jag oftast haft i tankarna väldigt länge. Är verkligen ingen impulsshoppare. Ibland får man ju sedan ångra sig att man missat ett läckert erbjudande.
    Glad att jag hittat din fina blogg!
    Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen till mig Helen och roligt att du inspireras av bloggen! Lite skönt att höra att vi är fler som inte impulshandlar, men visst är det så att man i bland faktiskt ångrar sig... men du brukar jag tänka; ja, ja det är världsliga ting!

      En fin söndag till dig
      Cathrine

      Radera
  3. Vad kul det är när man hittar en sak som bara är helrätt! Annars känner jag igen mig i det du skriver, jag väntar lite för länge ibland och så är det slut. Snygg burk var det hur som helst!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kristina, kul att du kikar in! Gott, vi är ju flera som väntar lite för länge innan vi bestämmer oss. Ibland är det väl bra att man verkligen har tänkt igenom köpet men ibland ångrar man sig ju faktiskt.... men, men det är ju världsliga ting!

      En fin söndag till dig
      kram Cathrine

      Radera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!