måndag 10 november 2014

Har ni undrat...

...hur det har gått med mina pelargoner på balkongen?

Ja, nu har jag faktiskt tagit in dem och flyttat ner dem i källaren. De hade klarat av att stå ute fortfarande med tanke på den milda höst vi har men det var inte roligt längre att se dem där ute i novembermörkret. Även om de blommade för fullt och många var fulla i knopp. Jag tog sats och klippte bort alla fina blommor innan nedflyttningen till källaren började. Kvar på balkongen blev högar med blommor, blad och inblåsta löv. Satte ner några nypon i en damejeanne för att muntra upp mig lite när jag sopade undan resterna av sommaren.



Nu har suget börjat att pynta med lite mer vintriga och juliga gröna växter. 
Jag är redo för vinter och advent! Är ni?

3 kommentarer:

  1. Absolut, verkligen redo för advent är jag men vintern vete sjutton om jag någonsin blir redo för. Det går bra till och med december men januari och februari!! Fast jag brukar se det positiva ändå, för då är vi på rätt sida om året igen och snart så är våren här. Vintern är ingen favorit hos mig! Kram Merja

    SvaraRadera
  2. Yes! Jag är redo för advent. Men, för att få den rätta känslan kan det inte vara 13 grader...

    Men vilket kap!!! Ursnygga ljusstakar. Jag har också sneglat på "de dyra" som är vansinnigt fina. Men, dessa mäter sig väl med dem tycker jag.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  3. Här stövlar jag fortfarande runt i hösten, donar i trädgårdslandet, planterar rosor och klipper ner nåt ibland. Försöker ta sats för att börja med advent men det tar emot, som att bestiga ett berg. Har inte rätt mossa, det regnar så jag vill inte hämta smågranar osv. Det finns alltid nåt att skylla på:-)
    Kram
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!