lördag 18 oktober 2014

Finns ingen regel utan undantag

Jag har totalt köpstopp på kokböcker och jag har klarat mig väldigt bra fram tills nu....



Om Anna Bergenström med den fotograferande dottern Fanny utkommer med en kokbok. Ja, då finns det ingen återvändo. Då faller jag direkt. Jag kan nog påstå att Anna är min guru när det gäller matlagning - jag har aldrig misslyckats med några av hennes recept. De är enkla, gedigna och genomarbetade. Och lägg till hennes fantastiska texter och dotterns fotografier - ja då har man även en bok man kan ligga i sängen och läsa och njuta av på kvällarna! Ni hör - jag är helt såld! :)

7 kommentarer:

  1. Åh vad kul att denna också är lika underbar som den ser ut. Jag gav bort den för en vecka sen i present till en kär släkting. Men får nog skriva upp den på min egen önskelista också. Håller med dig helt att Annas recept kan man lita på till 100 % och Fannys bilder är så vackra. De hamnar båda under etiketten "husgudar" hos mig. Det finns ju kokböcker och så finns det ju koböcker som är så mycket mer....
    Tack för titten jag kikar in igen!
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar och roligt att du kikar in hos mig! Visst är det så att det finns kokböcker och så finns det kokböcker! Och vi som har samma "husgudar" vet ju detta :) Jag brukar också ge bort saker som jag själv tycker om, så du gör alldeles rätt i att sätta upp den på din egen önskelista.

      Kram
      Cathrine

      Radera
  2. Nu är det stor risk att du fick mig att falla också : )
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite riskfyllt att läsa bloggar - man blir lockad! :) Men jag tror nog att du blir nöjd om du faller!

      Kram
      Cathrine

      Radera
  3. Håller helt med dej både vad gäller recepten och fotografierna från mor och dotter Bergenström.
    Trevlig bogg du har och trevligt hus, kul att du behåller stilen. Jag ser att du gillar finsk design och dessutom Helene Schjerfbeck och delar din smak.
    Må gott!
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Jag älskar böcker i alla dess former, hos mig får de gärna ligga framme och då skadar det ju inte om de är lite extra tjusiga. Den där såg fin ut! Annars är jag ganska dålig på nyinköp av just kokböcker, jag googlar ofta fram recept eller tittar i gamla kokböcker.

    kram louise

    SvaraRadera
  5. Så lustigt, jag berättade för min man om just den kokboken. Stort vill-ha! Har Annas kakbok som jag gillar skarpt.

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!