onsdag 24 september 2014

Det här med hösten

Det här med hösten
Som slog ner med all hast i morse
Med frost på taken
Och alla pelargoner ute

I de sociala medierna florerar det bilder på tända ljus, öppna spisar och tekoppar, texter om äppelkakor, fårfällar och höstmys i soffan - Hur mysigt som helst, jag älskar också hösten med all dess ritual, MEN det är för tidigt, i alla fall för mig. Jag kan inte låta bli att tänka på den andra ändan, mörkret och kylan som fortfarande kommer att hålla sig kvar där borta i februari, ett halvår framåt. Kanske är jag en pessimist och glädjedödare men i min mogna ålder :) kan jag stå för det. Jag känner att jag blir mer påverkad av mörkret nu än när jag var ung. Det var inget som jag reflekterade eller grunnade på då medan jag nu nästan stupar på mållinjen där framme i mars. Så därför står alla pelargoner och trädgårdsmöbler kvar där ute för jag är inte redo att gå in i min höstkokong ännu. Jag vill dra ut på det så länge som det bara går... (eller också så är jag bara lat)
Dock hindrar det mig inte ifrån att dricka en kopp te i den nyinköpta"gamla" engelska tekoppen ;)


Hur har ni det kära bloggvänner när hösten står på tröskeln?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!