tisdag 19 augusti 2014

Sommarsol i köket

Ett av våra köksfönster i vårt 60-talshus ligger mot norr vilket innebär att solen aldrig lyser rakt in där, förutom under sommaren då morgonsolen och kvällssolen kikar in från öst och väst - och det är så ljuvligt! Jag älskar att gå upp tidiga mornar och mötas av det förtrollande ljuset!

60-talskök
Sätta på kaffe...
60-talsfönster
...och dagen kan börja.
Teakkök

Det är verkligen något alldeles speciellt med morgon- och kvällsljus. Det skapar en rofylld och meditativ stämning. Det är samma sak i trädgården. Rundorna som jag tar på morgonen och på kvällen är något särskilt! Jag försöker också att fotografera vid den här tidpunkten i trädgården då släpljuset är som vackrast.
I vilket rum trivs du bäst på morgonen och kvällen? Vart finns din sol?

2 kommentarer:

  1. Är det originalluckorna i ditt kök? Ser jättefint ut! Jag gillar att slå mig ner i en hörna i vardagsrummet. Där har jag en fåtölj från 1961 med originaltyg i orange med min kaffekopp och en sol som värmer ryggen. Ha en riktigt fin dag!/Merja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Merja! Så roligt att du tittar in hos mig!
      Jo, det är original sedan huset byggdes 1965 och jag är så lycklig över det. Även bänkskivorna i virrvarr med teaklist är original. Många gånger är det just de små detaljerna som ger den gedigna känslan.

      Din fåtölj i solen från 60-talet låter ju helt underbar! Den får du gärna visa i din blogg någon
      gång :)

      Du får också ha en fin dag,
      Kram Cathrine

      Radera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!