söndag 13 juli 2014

Tokstädat

Eftersom det var utlovat regn idag så bestämde jag mig tidigare i veckan att söndagen skulle ägnas åt städning. Den stora mitt-i-sommarstädningen! Ni vet hur det är under härliga sommardagar, man springer ut och in med bara sommarfötter, ut och in med fika, mat och disk och har inte en tanke på att städa när solen skiner och det är 30 grader varmt. Men tillslut står man inte riktigt ut med oredan och då är det riktigt skönt med en blåsig och regnig dag så att man tillåter sig att städa.

Sofföverdragen är tvättade
karlstadsoffa

Köket är ordentligt rengjort och golvet skurat
teakkök

Parkettgolvet är också skurat och hyllor är dammtorkade
thonet, tavelvägg

Monsteran har jag ställt ut för att den ska få frisk luft och regn på sig
monstera

Hittade några gamla träburkar som jag köpte för länge sedan på Ikea. De känns trendiga igen med den linoljade ytbehandlingen och ett lock klätt med ull.

...och tillslut kunde jag nöjt sätta mig ner i soffan med en kopp te och datorn i knät för att dela detta mer er, kära bloggläsare. Nu lär det nog dröja till hösten innan nästa "stora städardagen" inträffar.
stringhylla
Hoppas att ni kära bloggläsare har haft en fin söndag!

1 kommentar:

  1. Visst kan det vara skönt med en rejäl städning! Jag är ingen städfantast men gillar ordning och reda och var sak på sin plats. Jag gillar balkongen i förra inlägget, väldigt ombonat och mysigt!

    kram louise

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!