tisdag 1 juli 2014

Sol

De två senaste veckorna har jag knappt varit ute i trädgården. Kyla, regn och en tröttande förkylning har hindrat mig från min älskade trädgård. När så vinden mojnade och solen tittade fram en stund i kväll fick jag en liten andningspaus och kunde gå ut och lukta på mina blommor! Här visar jag några nedslag som jag gjorde med kameran på min rundtur.

Krolliljorna står i full blom:
krollilja

Klöverns mörka blad gör sig fint till daggkåpans blommor:
klöver, daggkåpa

Kärleksörten (Sedum `Jose Aubergine´) med sina blålila blad tycker jag är fin tillsammans med den limegröna starren och hostans blågröna bladverk i bakgrunden:
Kärleksört

Lavendeln är alltid lika vacker:
Lavendel

Och sist men inte minst. En petunia i en ny och alldeles underbar färg. Och ja, jag har köpt mig en petunia: Jag som aldrig tidigare ens har kunnat tänka mig tanken på petunior har fallit dit. Vad det beror på har jag ingen aning om. Mognad kanske....  :-)
Petunia

2 kommentarer:

  1. Ja, de där petuniorna. Du är inte ensam har jag sett, utan det är rätt många som har fallit för dem. Än så länge har de inte lyckats fånga mig men tids nog tror jag. Så fin bild du har tagit av din krollilja, en riktig godisbild. Kram Merja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Merja för dina rara kommentarer. Du ska se att du också faller förr eller senare.... :-)
      Kram Cathrine

      Radera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!