söndag 1 juni 2014

Tokväder och tokblomning

Jag har nog aldrig varit med om en sådan vår vi har haft - sommarväder från april, allt är rekordtidigt och det bara tokväxer! Nu är min azalea helt hysterisk, den bara tokblommar och vad jag än tycker om det (se mitt inlägg om min tudelade känsla här) så är den helt otrolig - nåt annat kan jag inte säga!

Azalea

Azalea

Lite lugnare är det undertill bland hasselört och hosta. Här ligger jag på mage och njuter!

Azalea

På baksidan börjar min lilla piazza fyllas med fikonträd, pelargoner, afrikas blå lilja, jätteverbena och lite annat smått och gott som för tankarna till Medelhavet.

Piazzan

...och långhelgen avslutades i kvällssolen med lite vin och ost från Italien. Nästan svårt att tro att det är jobbmåndag i morgon då semesterkänslan har börjat spira i kroppen! Ha det gott alla!

Piazzan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!