söndag 2 februari 2014

More is more...

Jag har förstått att man är en samlare om man har fler än tre av samma sort. Vilket gör att jag får jag kalla mig en samlare av grönt glas. När jag är på loppis så skannar jag snabbt av hyllorna om det finns något grönt där.. och jag har genom åren lyckats få ihop en liten samling. På serveringsvagnen (som också är ett loppisfynd) ordnar jag små stilleben som jag varierar efter årstider och högtider. Under julen står där hyacinter i olika glas och snart är det dags för vårblommande lökväxter. Härligt! Åh, vad jag längtar till alla krokusar, pärlhyacinter, snödroppar... för att inte tala om kungsängsliljor!
En fin söndagskväll önskar jag er alla!

serveringsvagn, grönt glas

serveringsvagn, grönt glas

2 kommentarer:

  1. Jag kan snart inteleva utan kungsängliljor! Fint stilleben!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. Var kommer det snygga badrums skåpet ifrån? Skulle passa perfekt hos oss!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!